1

سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آیفا تهران، سند جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران به منظور توسعه ارائه خدمات سلامت  در داروخانه ها به سمت مراقبت های دارویی و  توسعه نقش داروساز  به سمت فراهم آورنده خدمات بیمار محور تدوین شده است.

این سند  توسط دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو و با همکاری  انجمن داروسازان، انجمن متخصصین داروسازی بالینی و انجمن علمی داروسازان  و معاونین غذا و داروی سراسر کشور تدوین شده است که در برنامه اختتامیه همایش علمی داروسازان، توسط مقام عالی وزارت رونمایی شد.

این در حالیست که در سال های اخیر که جهان به سمت توسعه خدمات داروخانه گام‌های بلندی برداشته و در بسیاری از کشورها خدمات و استانداردهای جدید برای ارائه خدمات سلامت در داروخانه تدوین شده است، تلاش‌هایی از طرف مسئولان و دست اندرکاران جامعه داروسازی ایران برای بهبود ارائه خدمات در داروخانه های کشور انجام شده است.

لازم به ذکر است ارائه خدمت در داروخانه  با چالش های جدی روبرو است و برای عموم جامعه با تعاریف استاندارد و جامع شناخته شده نیست. تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راه شفاف و هدفمند است که تدوین سند  جامع خدمات سلامت در داروخانه های ایران در این راستا عملیاتی شد.

انتهای پیام/ن