1

فهرست رسمی دارو‌یی کشور بسته نشده است/ یارانه دارویی بیماران خاص در سال ۹۸ چقدر است؟

به گزارش خبرنگار آیفا ( انجمن داروسازان تهران ) و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمدرضا، شانه ساز درباره بسته شدن فهرست دارویی کشور اظهار کرد: ما از اینکه بخواهیم بر اساس نظر سلیقه ای یک پزشک دارویی وارد فهرست رسمی دارویی کشور شویم و بار هزینه ای به بیمار، مصرف‌کننده، سازمان‌های بیمه‌گر تحمیل کنیم؛  جلوگیری کرده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود:  اعلام کرده ایم که ورود دارو به فهرست رسمی دارویی کشور در سال ۹۸ با بررسی دقیق و کار کارشناسی انجام خواهد شد. این فهرست بسته نشده است و اگر دارویی ضرورت ورود داشته باشد و  با ساز و کار تعیین شده در وزارت بهداشت مطابقت کند؛ آن دارو را به فهرست دارویی کشور اضافه خواهیم کرد.

شانه ساز درباره میزان یارانه دارویی بیماران خاص در سازمان غذا و دارو بیان کرد: بالغ بر ۴۸۵ میلیارد تومان، یارانه دارویی به سازمان غذا و دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج تخصیص پیدا کرده است؛ با این ردیف بودجه ای، داروی این بیماران تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه ای برای مابه التفاوت نرخ ارز در حوزه دارو به سازمان غذا و دارو تخصیص یافته است و تلاش می‌کنیم این اعداد و ارقام بیشتر شود تا بتوانیم از بیماران خاص و صعب العلاج حمایت کنیم.

شانه ساز با تاکید بر هزینه کرد درست یارانه دارویی بیماران خاص اظهار کرد: به طور کلی با ساز و کار حساب شده ای، این یارانه دارویی برای بیماران خاص هزینه می‌شود. وزیر بهداشت نیز در قالب قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی، مستقیم بر هزینه کرد این ردیف بودجه ای نظارت بیشتری خواهد داشت.