1

مراسم تقدیر از خانواده ی شهدای سلامت داروساز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان تهران؛ تقدیر از شهدای داروساز درحالی صورت گرفت که گزارشی از عملکرد و فعالیت های صنفی با حضور خبرنگاران  ارائه شد.

دکتر سید حمید خوئی، رئيس انجمن داروسازان تهران در آغاز این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای داروساز مرحوم دکتر احمد رهنمای چیت ساز، دکتر فریبرز فرساد و دکتر امیر نظری روز داروساز را به جامعه داروسازی تبریک گفت.

رییس انجمن داروسازان تهران در ادامه از خانواده ی شهدای داروساز تقدیر و در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: امروز همه زندگی داروسازان پر از دغدغه‌های مختلف شده و شاید بهتر بود می پرسیدید داروسازان در زندگی صنفی خود چه دغدغه‌ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه این دوسال اخیر دشوارترین سال برای داروسازان این مرز و بوم بوده است، تصریح کرد: متاسفانه در این دو سال اخیر فشارهای گوناگونی از لحاظ روحی و روانی بر داروسازان وارد شد از طرفی فشار کاری و از طرفی مشکلات ارز، خرید مواد اولیه و … که خوشخبتانه توانستند در یک حرکت جهاگونه این گونه مشکلات به مردم منتقل نشود.

دکتر خویی با بیان اینکه بازار دارو کمترین فشار اقتصادی ناشی از تحریم را  به مردم وارد کرد، گفت: تلاش کم نظیر داروسازان، عملا در عرصه هایی که مردم کمترین فشار تحریم و محاصره اقتصادی را احساس کردند فقط بازار دارو بود. البته کمبودهایی در بازار وجود داشت اما عملا شاهد یک بحران جدی در بازار دارویی نبودیم.

رییس انجمن داروسازان تهران تصریح کرد:متاسفانه آنچه در هفته های گذشته شاهد آن بودیم کمبود سرم در کشور بود که تنها علت آن افزایش 8 برابری مصرف  داروی رمدسیور بود.

وی ادامه داد: با افزایش بی برنامه و بی منطق یک دارو عملا عرضه و تقاضا به هم می ریزد چرا که مشکل اصلی ما نبود یک سیاست جامع ملی در خصوص مدیریت کرونا بود که منجر به بر هم زدن تعادل بازار دارویی کشور شد.