1

نشست مشترک سازمان امور مالیاتی با اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان تهران؛ علی رستم‌پور در ابتدای این جلسه اشاره کرد: داروسازان باید آیین نامه اجرایی ماده219 قانون مالیات‌های مستقیم و بخصوص ماده 41 را مطالعه کنند.

مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی ادامه داد: در صورتی که مودیان به تکالیف قانونی خود در آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 95 عمل کنند مبنای اخذ مالیات اظهار نامه می‌شود، و برخورد سلیقه‌ای با آنها نخواهد شد.

رستم پور بیان داشت: چنانچه داروسازان بیش از پنج میلیارد وپانصد میلیون تومان فروش سالیانه دارند؛ موظف به تنظیم دفاتر هستند و قبل از شروع سال جدید نسبت به پلمب دفاتر اقدام نمایید.

وی با تاکید بر اینکه داروسازان باید حساب متصل به دستگاه پوز را حتما در سازمان ثبت نمایند، اعلام کرد: با توجه به ضرورت ثبت تک تک فروش‌ها و مشکلات اجرایی آن برای داروخانه‌ها معیار سازمان همان خروجی پوز می‌باشد ( پس پرداخت پول نقد از صندوق داروخانه به مشتری و کارت کشیدن از طریق پوز امری اشتباه است).

رستم پور با اعلام اینکه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایجاد شده است، گفت:  انجمن داروسازان تهران می‌تواند از پتانسیل این جامعه برای آموزش اعضا استفاده کند.

مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی اظهار داشت: طبق ماده 237 گزارش تنظیم شده توسط ممیز مالیاتی باید مستندات داشته باشد و چنانچه مستندات کافی نباشد مودی می‌تواند درخواست رفع تعرض بدهد.

وی افزود: داروسازان می‌توانند ثبت فاکتورهای داروخانه در دفاتر دارایی را  به صورت هفتگی و حتی تجمیعی با تفکیک شرکت پخش انجام دهند.

رستم پور با بیان اینکه ارسال پیامک سازمان امور مالیاتی به مودیان ابلاغ قانونی محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: معیار ابلاغ تحویل برگه تشخیص به صورت حضوری می‌ باشد.

در ابتدای  این نشست اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان تهران درخواست‌هایی از جمله اعمال شفافیت در اجرای قوانین مالیاتی و عدم برخورد سلیقه‌ای توسط ممیزین مالیاتی را مطرح کردند.

 در تشریح وضعیت اقتصادی داروخانه‌ها در پاندمی کرونا و وضعیت نامطلوب اقتصادی داروخانه‌ها به خاطر غیر فعال شدن بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‌ها ضرورت توجه سازمان امور مالیاتی به این مشکلات از مواردی بود که توسط انجمن از نماینده سازمان درخواست گردید.