1

پیام تبریک معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت روز داروساز

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان تهران، متن پیام تبریک دکتر فاطمه فتحی به این شرح است.

 

با پاسداشت و ادای احترام به داروسازان شهید عرصه سلامت کشور، فرا رسیدن سالروز داروساز را به یکایک اعضای جامعه داروسازی کشور، صمیمانه تبریک گفته و امیدوارم ثمره تلاش و همت شبانه روزی شما عزیزان، تامین امر سلامت در جای جای وطن عزیزمان باشد.

5شهریور ماه سالروز شیمیدان ، طبیب، داروشناس و داروساز ایرانی، زکریای رازی  سال 99 رنگ و بوی دیگری دارد، هرساله 5شهریورماه  مصادف با سالروز تاسیس دانشگاه و روز داروساز را جشن میگیریم اما امسال این روز را در حالی گرامی می داریم که در  ماه های اخیر، جامعه پزشکی کشور اعم از کادر محترم درمان و داروسازان محترم  همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت کشور، با بحرانی همه گیر مواجه بوده اند.

امروز باید بگوییم که داروسازان ایرانی دارای وجاهت و شان قابل توجهی در دنیا هستند. به همین جهت باید نگاه داروسازان ایرانی به بیرون از جغرافیای داخلی دوخته شود. و فعالیت های خود را  با برنامه ریزی ریشه ای مدیران و دست اندرکاران در عرصه جهانی ارزیابی کنند.

همکاران داروساز ما در این شرایط بحرانی با ارائه خدمات دارویی اعم از ارائه دارو  و ملزومات پزشکی و همچنین اطلاع رسانی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، دست از تلاش برنداشته و با تعبیری بی نظیر از مفهوم عشق به انسانیت، ایثار و شرافت حرفه ای، به نحو مسوولانه ای در این عرصه ایفای نقش کردند وکوشش گسترده ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا  در مقابله با پدیده ویروس کرونا، پیام آور باشند .