Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
در گفت‌وگو با روابط عمومی انجمن داروسازان تهران مطرح شد؛

داروخانه‌ جلوه‌گاه خدمات یک داروساز است

تاریخ ارسال نوشته: 9 سپتامبر 2020

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، اظهار داشت: ابزار اصلی درمان (دارو) توسط داروساز به بیمار ارایه شود؛ به همین دلیل هر چه میزان دلگرمی و انگیزه داروسازان بیشتر باشد ارایه خدمات با کیفیت تر خواهد بود.

image_pdfimage_print

دکتر احمد شیبانی رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی انجمن داروسازان تهران با بیان این مطلب که داروساز خارج از جامعه‌ی پزشکی نیست، گفت:داروساز، دندانپزشک و پزشک همگی همانند یک زنجیره به هم متصل هستند و امروزه هم داروسازان همانند همیشه در بحران کرونا خوش درخشیدند.
وی ادامه داد: داروسازان در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی و مبارزه با بیماری کرونا امتحان خود را پس داده اند.

دکتر شیبانی گفت: صنعت دارویی ما قبل از انقلاب اسلامی تجارت محور و وارداتی بود و به عبارتی تنها داروهای OTC آن هم به صورت محدود تولید می‌شد، اما خوشبختانه بعد از انقلاب؛ داروسازان با همفکری و همدلی دست به دست هم دادند و نظام نوین دارویی کشور را ایجاد کردند.
وی تصریح کرد: فعالیت ۱۲۰ کارخانه داروسازی از دیگر افتخارات کشور بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تصریح کرد: تامین دارو قبل از انقلاب تجارت محور و وارداتی بود، اما خوشبختانه بعد از سال ۵۸ داروسازان شاغل در (صنعت، دانشگاه و داروخانه )با همدلی و همکاری همه جانبه نظام نوین دارویی کشور را ایجاد کردند.

دکتر شیبانی با بیان این مطلب که نظام نوین دارویی کشور از دیگر افتخارات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در دسترس بودن و ارزان بودن دارو از دیگر رسالت‌های اصلی نظام نوین دارویی کشور است، همچنین تولید داروهای هایتک و گیاهی از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: امروزه با وجود منابع گیاهی و دستان توانمند داروسازان قدم در راه تولید داروهای گیاهی برداشته‌ایم، که به صورت بسته بندی شده و طبق تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو روانه‌ی بازار شده است.

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران بیان داشت : قبل از انقلاب تنها ۲۵ درصد دارو تولید داخل بود، در صورتی که امروز ۹۵ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود و تنها ۵ درصد به صورت واردات است؛ که این ۵ درصد ارز بیشتری را به خود اختصاص داده است چرا که؛ به جهت تحریم امکان تولید با محدودیت‌های زیادی رو به رو است.

دکتر شیبانی با بیان اینکه امروزه تحریم‌ها هزینه های زیادی را به صنعت دارویی کشور وارد کرده است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های صورت گرفته به واسطه‌ی تحریم هزینه واردات نقل و انتقالات به طور چشمگیری افزایش یافته است، که البته صنعت توانسته با همدلی و همکاری داروسازان به این موقعیت برسد.

وی در رابطه با اینکه صنعت دارو از پتانسیل و ظرفیت خوبی برخوردار است، گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه کشور ما شرایط تحریم پشت سر می‌گذارد، با این حال صنعت با همدلی داروسازان و امکانات لازم مانند دستگاه‌ها، علم و دانش و نیروی انسانی توانسته به درستی این مسیر سخت را طی کند.

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اظهارداشت: امروزه شرکت‌ها به سمت دانش بنیان قدم برداشته‌اند و سعی در تولید داروهای جدید دارند که آن هم از دیگر افتخارات صنعت داروسازی کشور است.

دکتر شیبانی با بیان این مطلب که متاسفانه امروزه صنعت داروسازی از نظر اقتصادی و توسعه توان زیادی دیگر ندارد، گفت: بنده به عنوان داروسازی که با افتخار ۴۵ سال در صنعت داروسازی فعالیت داشته است بدون تعارف می‌توان گفت علارغم تمام مشکلات، محدودیت‌ها و برخوردهای سلیقه ای برخی مسوولین متاسفانه صنعت داروسازی از نظر اقتصادی و توسعه توان زیادی نداشته است، اما طبق اخلاق حرفه‌ای و حیاتی بودن دارو، داروسازان این مرز و بوم تمام توان خود را در راستای تولید دارو به کار گرفته‌اند.

 

وی تصریح کرد: داروسازان در شرایط کنونی و با شیوع بیماری کرونا طبق اخلاق حرفه‌ای خود به درستی توانسته‌اند، نقش پر رنگی در مبارزه با این بیماری داشته باشند، که این امر قابل تقدیر و ستایش است.

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود عموم جامعه و مسوولین نگاه ویژه‌ای به کادر پزشکی و داروسازان داشته باشند و آگاه باشند داروسازان با تکیه بر علم و تخصص خود داروی مورد نیاز بیمار را ارائه می‌کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، مسوولین تفاوت خاصی بین داروخانه و دیگر مشاغل قائل شوند.

دکتر شیبانی حذف تعرفه خدمات دارویی را ناحق و نادرست خواند و اشاره کرد: در حال حاضر شاهد حذف تعرفه خدمات دارویی در داروخانه‌ها هستیم که سوال است چرا برخی مسوولین خدمات بی شائبه و اقدامات موثر داروخانه داران را نادیده می‌گیرند و به این اندازه بر تعرفه خدمات دارویی حساس هستند و درصدد لغو آن قدم برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان خطای تعداد کمی از داروخانه‌ها را به کل دارووخانه داران تعمیم داد، گفت: امروزه بسیاری از داروسازان در راه مبارزه با بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در اوج شیوع بیماری کرونا خالصانه و صادقانه در سنگر خود خدمات دارویی را به مردم ارایه کردند.

یک نظر


Parse error: syntax error, unexpected 'if' (T_IF) in /home/iphatehran/public_html/wp-content/themes/Wooclass/sidebar.php on line 31
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.