Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

مبدا داروهای قاچاق ایران نبوده است/ ردیابی داروها با سامانه تیتک

تاریخ ارسال نوشته: 18 اکتبر 2020

سازمان غذاودارو دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.

image_pdfimage_print

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان تهران؛ به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، این سازمان در اطلاعیه اعلام کرد: در مقطعی که هموطنان‌مان با تحریم‌های شدید و ظالمانه آمریکا مواجه شده و این کشور با ادعای حقوق بشر سلامتی مردم ایران را نشانه گرفته است و به رغم شعارهایی عوام‌فریبانه مبنی بر عدم تحریم غذا و دارو، عملا تامین و واردات برخی داروها و تجهیزات پزشکی حیاتی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است، تمام توان و ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته شده تا بیماران از بابت تامین داروهای خود احساس کوچکترین نگرانی نداشته باشند.

بر همین اساس و با توجه به اینکه بخشی از داروهای مورد نیاز بیماران با ارز دولتی تامین می‌شود و امکان سوء استفاده برخی افراد سودجو در حوزه قاچاق دارو وجود دارد، طی ماه‌های اخیر و با دستور مقام عالی وزارت، سامانه تیتک جامع‌تر و کامل‌تر از گذشته علاوه بر فراهم کردن امکان رصد اصالت محصولات سلامت محور برای مصرف کنندگان داخلی، درصورت وقوع تخلف قاچاق به‌واسطه اجرای برچسب گذاری به روش TTAC امکان شناسایی منشا و مبدا تخلف در داخل کشور امکانپذیر ودر دسترس قرار گرفته است.

به این ترتیب علاوه بر اعلام اینکه داروهای مکشوفه در عراق به هیچ عنوان ایرانی نبوده و تنها از مسیر مرز ایران ترانزیت و وارد عراق شده است، به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند که با سوداگرانی که نیت سودجویی در شرایط کنونی کشور، آن هم در حوزه سلامت مردم را دارند به جد برخورد خواهد شد.

روز ۲۴ مهرماه جاری رسانه های عراق به نقل از ارتش این کشور اعلام کرده بودند؛ یک باند قاچاق دارو از ایران به عراق کشف و خنثی شد.

بر همین اساس امروز گمرک ایران اعلام کرده است، طبق بررسی‌های صورت پذیرفته توسط گمرکات مرزی کشور ، صادرات هیچ گونه دارویی به کشور عراق از طریق مرزهای رسمی کشور صورت نپذیرفته است.

گفتنی است، مهرداد جمال ارونقی خاطرنشان کرد: صرفاً طی ماه گذشته چند محموله دارو از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران و با رعایت کامل کلیه مقررات مربوطه و کنترل های لازم ، ترانزیت خارجی شده است که مبدأ این داروها نیز کشورهای خارجی بوده است.

معاون گمرک ایران با بیان لزوم صدور مجوزهای قانونی از جمله مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای صادرات دارو افزود: صادرات کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو به خارج از کشور ممنوع است و داروهای اعلام شده نیز داروی ایرانی نبوده اند .

ارونقی ، پروسه واردات، انجام تشریفات گمرکی ، ترخیص قطعی و توزیع داروهای خارجی در کشور را یک پروسه سیستماتیک برشمرد و اعلام کرد: ورود داروی خارجی به کشور با صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرفته و این مرجع، داروهای ترخیص شده را تا مرحله توزیع ، رصد می نماید بنابراین صادرات مجدد این حجم دارو از مبادی رسمی، آنهم با ممنوعیت صدور دارو و کالاهای اساسی و ضروری، دور از ذهن به نظر می‌رسد و قطعاً می توان ابراز داشت خروج این محموله از طریق گمرکات کشور به خارج از کشور صورت نپذیرفته است.

معاون گمرک ایران اشاره کرد: با توجه به اینکه در خبر منتشره اعلام شده است «… رانندگان کامیونها قصد داشته اند از دست گمرک فرار کنند…»، منظور از گمرک ، گمرکات داخلی کشور عراق می باشد و ارتباطی به گمرکات مرزی کشور جمهوری اسلامی ایران ندارد.

هیچ نظری وجود ندارد


Parse error: syntax error, unexpected 'if' (T_IF) in /home/iphatehran/public_html/wp-content/themes/Wooclass/sidebar.php on line 31
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.