1

الكل تقلبي با نام تجاري پارس الكل باعث كوري و مرگ می شود/ محلولهاي ضدعفوني كننده فقط از داروخانه ها تهیه شود+عکس

دکتر جلال غفار زاده، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری انجمن داروسازان تهران ( آیفا تهران ) در خصوص نوعی الکل تقلبی توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: بنا به گزارشات موثق واصله، الكل تقلبي با نام تجاري پارس الكل به عنوان اتانول ٩٦ درجه در سطح عرضه پخش گرديده است كه برابر نظريه آنالیز آزمايشگاه كنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی متانول خالص با درجه 97/1 بوده كه نه تنها خاصيت ضدعفوني كنندگي ندارد بلکه با جذب از راه پوست باعث كوري و مرگ گرديده و بسيار سمي و خطرناك ميباشد.

دکتر غفار زاده اظهار داشت: از همه شهروندان و هم میهنان عزيز تقاضا ميشود جهت حفظ سلامت و ايمني خود از هرگونه خريد و مصرف محصول مذكور اكيداً خودداري نموده و در صورت مشاهده محصول مذكور در سطح مراكز فروش نسبت به اطلاع رساني از طريق شماره تلفن 190 اقدام نمايند تا از سوي كارشناسان معاونت های غذا و دارو  نسبت به جمع آوري از سطح عرضه  اقدام گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارومیه  افزود: ضمنا با توجه به شرايط بحراني ناشي از اپيدمي ويروس كرونا در سطح كشور و عرضه انواع محصولات تقلبي و غيرمجاز به عنوان ضدعفوني كننده در سطح مراكز عرضه، بدينوسيله از كليه  شهروندان غزيز تقاضا ميگردد محلولهاي ضدعفوني كننده را صرفا از داروخانه تهيه فرمايند و از هرگونه خريد اينگونه محصولات از ساير مراكز و فروشگاهها اكيدا خودداري نمايند. خاطر نشان مي سازد طبق مقررات سازمان غذا و دارو عرضه اينگونه محصولات فقط در داروخانه مجاز ميباشد.

انتهای پیام/ن