1

تصویب تعرفه خدمات دارویی داروسازان در داروخانه‌ها

    به نقل از نشریه درمان یاب، دکتر محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران، با اشاره به تصویب طرح تعرفه خدمات داروسازان در داروخانه‌ها گفت: موضوع طرح تعرفه خدمات دارویی در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان هم این موضوع را تایید کرده و اکنون باید هیات دولت هم آن را مصوب کند؛ در نتیجه قدم اصلی برداشته شده و فقط منتظر تصویب نهایی است؛ بنابراین باید تا تصویب نهایی این طرح منتظر بود.

وی ادامه داد: در کل بنظر ما این اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه دید مثبتی هم در قوه مقننه و هم قوه قضائیه روی این طرح بوده و امیدواریم قوه مجریه هم طرح را تصویب نهایی کند.

دکتر دری در خصوص وضعیت داروخانه‌ها با اجرای نسخه نویسی الکترونیک نیز بیان داشت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها، در ابتدا فراز و نشیب زیادی داشت و داروخانه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد؛ اما چالش‌های فراروی این طرح توسط سازمان‌های بیمه‌گر به مرور در حال رسیدگی و رفع شدن است.

دبیر انجمن داروسازان تهران افزود: اکنون بحث کندی اینترنت یکی از معضلات فعلی است، که باعث معطلی بیماران می‌شود.

وی در خصوص تامین هزینه‌های نسخه نویسی الکترونیک برای داروخانه‌ها نیز تصریح کرد: پیرو پیگیری های انجمن داروسازان با قوه مقننه و همکاری سازمان غذا و دارو و سازمان‌های بیمه‌گر، منجر به آن شد که باید جبرانی برای هزینه‌های این عملیات در داروخانه‌ها وجود داشته باشد و یک پیش بینی قانونی هم برای آن در نظر گرفته شده و به تصویب هم رسیده است.

دکتر دری در پایان گفت: متاسفانه با تمام راهکارهای تشویقی که برای همکاران پزشک دیده شده است، هنوز یک مقاومت از ناحیه پزشکان در بحث الکترونیکی شدن نسخ وجود دارد. از این رو سازمانهای بیمه گر باید با تمهیداتی که اندیشیده اند، کاری کنند که پزشکان نسخ خود را به شکل الکترونیک ارائه کنند تا این بارِ مضاعفِ تبدیل نسخ از حالت دستی به الکترونیکی از دوش همکاران داروساز برداشته شود.