1

لزوم در نظر گرفتن ردیف بودجه خاص در حوزه دارو/ نظم پرداخت بیمه ها به داروخانه ها به هم خورده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری انجمن داروسازان تهران ( آیفا تهران )، برنامه “صبح و گفتگو” با موضوع کاهش ارزش دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی در برخی مراکز درمانی و در ارتباط تلفنی با دکتر بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران و شهرام غفاری مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

دکتر صبور در برنامه “صبح و گفتگو” اظهار کرد: دولت طبق آمارهای رسمی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

وی با اشاره به بدهی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش دولتی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن هم مربوط به بخش خصوصی است و البته ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به سالهای گذشته است.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران تصریح کرد: انباشت مطالبات داروخانه ها باعث شده که در ارائه خدمات به مردم و پرداخت سایر هزینه ها دچار مشکل شوند لذا در نظر گرفتن یک ردیف بودجه خاص برای این حوزه ضروری است.

دکتر صبور یادآور شد: البته مجلس طی یکی دو سال اخیر ردیف بودجه خاصی برای مصرف در حوزه دارو و تجهیزات مصوب کرد ( بخش دولتی ) اما صرف کارانه و خریدهای دیگر می شود و دارو در اولویت آخر قرار گرفته است.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه آخرین پرداختی به داروخانه ها در تیرماه امسال بود گفت: تا قبل از این پرداخت ها منظم بودند اما هم اکنون نظم پرداخت به هم خورده و این موضوع داروخانه ها را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/ن