Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
نائب رییس انجمن داروسازان تهران :

داروخانه‌ها را متهم به گران فروشی نکنید

تاریخ ارسال نوشته: 19 جولای 2020

دکتر بهمن صبور نائب رییس انجمن داروسازان تهران، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صمت 6 ماه است که بطور منظم به توزیع ماسک در داروخانه های شهری نپرداخته اند

image_pdfimage_print

دکتر بهمن صبور در گفت وگو با روابط عمومی انجمن داروسازان تهران، ضمن اشاره به اینکه از اواخر سال ۹۸ و از ابتدای شیوع بیماری کرونا طبق دستور العمل وزارت بهداشت، فروش و عرضه ماسک از چرخه ی داروخانه ها خارج شد ،گفت: عدم توزیع ماسک در داروخانه ها سبب شد تا سازمان غذا و دارو بتواند این رای وزارت بهداشت را برگرداند و ماسک به  عنوان کالای سلامت محور در جای اصلی خود یعنی در داروخانه ها توزیع شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل سیاست های غلط دولت، توزیع ماسک از جایگاه اصلی خود یعنی داروخانه خارج شد و در اختیار دیگران قرار گرفت تا این کالای سلامت محور بدون هیچ نظارت و کنترلی توزیع شود.

دکتر صبور ضمن انتقاد از صحبت و ادعای برخی مسوولین در وزارت صمت مبنی بر اینکه داروخانه ها متهم گران فروشی هستند، عنوان کرد:متاسفانه برخی مسوولین وزارت صمت با تریبون رسانه ملی قضاوت نادرستی در خصوص داروخانه ها داشتند که انجمن داروسازان تهران این ادعا را نادرست خواند.

نائب رییس انجمن داروسازان تهران، عنوان کرد: از شروع موج اول کرونا حتی یک عدد ماسک از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صمت با قیمت دولتی در داروخانه ها توزیع نشد، در صورتی که روز گذشته ۲۸ تیرماه در شبکه خبر شاهد قضاوت های نادرست برخی مسوولین وزارت صمت شدیم. وی،با تاکید بر اینکه ماسک؛ موثرترین راه پیشگیری از کرونا است، گفت: ماسک سه لایه پرستاری دو مدل بوده است که طبق مصوبه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تنها باید در مراکز درمانی توزیع شود .

دکتر صبور تصریح کرد: تا ۱۰ روز گذشته که متولی توزیع ماسک وزارت بهداشت بود، هیج ماسکی به قیمت دولتی وارد داروخانه ها نشد چرا که اولویت اول دولت مراکز درمانی و مازاد آن داروخانه ها بود.

وی افزود: مراکز درمانی به دلیل کمبود تولید ماسک به قیمت دولتی، با مشکل مواجه بود به همین دلیل مازادی هم جهت توزیع به داروخانه ها وجودنداشت. نائب رییس انجمن داروسازان تهران، بیان داشت:  ماسک سه لایه با تعدادی محدود با ارز نیمایی وارد کشور شد که قیمت آنها هم بالای ۶ هزار تومان بود. وی اشاره کرد: گران فروشی زمانی معنا پیدا می کند که کالا را ارزان و بعد گران بفروشی در صورتی که اگر داروخانه دارو را گران بخرد مجبور است گران هم بفروشد.

دکتر صبور با بیان اینکه انجمن داروسازان تهران با همکاری بسیج اصناف توانسته تعداد زیادی ماسک تولید و در اختیار داروخانه ها قرار دهد، گفت: انجمن داروسازان تهران با همکاری بسیج اصناف قیمت ماسک را در کشور شکست و توانسته ماسک داروخانه های استان تهران و استان های قرمز را تامین کند.

وی ادامه داد: بسیج اصناف تعداد قابل توجهی از ماسک را برای داروخانه های استان خوزستان و استان یزد ارسال کرد که این عمل قابل تقدیر است.

دکتر صبور با بیان اینکه تولید کننده های صنعتی بزرگ بسیج اصناف جهت تولید ماسک به خط شده اند، اظهار داشت: تولید کننده های بزرگ بسیج اصناف با استانداردهای وزارت بهداشت شروع به تولید ماسک های سه لایه نمودند و تعداد قابل توجهی از سوی انجمن داروسازان تهران در داروخانه های استان تهران توزیع شد. وی ادامه داد:قیمت ماسک های تولید شده توسط بسیج اصناف به این گونه است: قیمت درب کارخانه : ۱۳۰۰ تومان. قیمت پخش ۱۴۳۰ و قیمت مصرف کننده ۱۶۰۰ تومان است. نائب رییس انجمن داروسازان تهران، تصریح کرد: انجمن داروسازان تهران با همکاری بسیج اصناف از ۳ ماه گذشته تا به امروز ۲ میلیون ماسک با قیمت مصوب ۱۶۰۰ تومان در بین داروخانه های متقاضی تولید و توزیع کرد.

روزانه ۵ الی ۶ میلیون در تولید ماسک در کشور عقب هستیم

دکتر صبور در خصوص ادعای وزارت صمت مبنی بر اینکه ۱۸ میلیون دپوی ماسک جهت تامین کشور وجود دارد، گفت: این رقم دپو شده از سوی وزارت صمت  افتخار ندارد؛ چرا که این تعداد کفاف استان تهران را هم نمی دهد چه برسد به کل کشور.

نائب رییس انجمن داروسازان تهران، اظهار داشت: براساس این رویه و طبق پیش بینی های صورت گرفته در فصل پاییز با کمبود شدید ماسک مواجه خواهیم شد چرا که میزان مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا در کشور افزایش خواهد یافت.

دکتر صبور با انتقاد از اینکه توزیع ماسک نباید توسط فروشگاه ها و سوپرمارکت های توزیع شود، گفت: مسوولین ذی ربط  باید در خصوص توزیع درست و مناسب ماسک تصمیماتی اتخاذ کنند چرا که در صورت افزایش تقاضا نباید عرضه به صورت همگانی صورت گیرد، به جهت اینکه تولید ما محدود است و باید آن را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: انجمن داروسازان تهران این ضمانت را می دهد در صورت داشتن ماسک مازاد دولت می تواند فاکتور رسمی با قیمت مصوب آن را به داروخانه ها ارایه دهد تا با قیمت مصوب و دولتی در اختیار مردم قرار گیرد.

نائب رییس انجمن داروسازان تهران، در پایان اشاره کرد: انتظار می رود بخش دولتی در خصوص تصمیم گیری های کلان به خصوص در حوزه تولید و توزیع ماسک با بخش خصوصی مشورت های لازم را داشته باشد همچنین باور داریم که با دستور العمل وزارت صمت مشکل ماسک حل نخواهد شد.

هیچ نظری وجود ندارد


Parse error: syntax error, unexpected 'if' (T_IF) in /home/iphatehran/public_html/wp-content/themes/Wooclass/sidebar.php on line 31
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.