Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
گفت‌وگو با رییس سازمان غذا و دارو به مناسبت روز داروسازی

داروسازان در بحران کرونا خوش درخشیدند

تاریخ ارسال نوشته: 25 آگوست 2020

به مناسبت زادروز محمد ابن زکریای رازی فیلسوف و دانشمند بزرگ مسلمان و ایرانی که به شایستگی روز داروسازی در ایران نام گذاری شده‌ است با دکتر محمدرضا شانه ساز به گفتگو نشستیم.

image_pdfimage_print

به گزارش روابط عمومی انجمن داروسازان تهران،پنجم شهریورماه به مناسبت زادروز محمد ابن زکریای رازی فیلسوف و دانشمند بزرگ مسلمان و ایرانی که به شایستگی روز داروسازی در ایران نام گذاری شده‌ است. روز داروسازی که هم یاد‌آور مجد و عظمت علمی ایرانیان در تاریخ بشری است و هم نوید دهنده‌ي توسعه‌ي روز افزون تلاش‌های تحقیقاتی داروسازان پژوهشگر و دانشمند کشورمان است.

در همین راستا  برآن شدیم تا با “دکتر محمدرضا شانه ساز” رییس سازمان غذا و دارو به گفتگو بنشینیم.

 

در خصوص نقش داروسازان در مبارزه با بیماری کرونا بفرمایید.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان،حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و تبریک روز ولادت حکیم محمد ابن زکریای رازی، روزی که از آن، به نام روز داروساز یاد می‌کنند، که امسال به دلیل تقارن ایام شهادت اباعبدالله  الحسین (ع) و بیماری همه‌گیر کرونا متاسفانه نمی‌توانیم این روز را مانند هر سال باشکوه برگزار کنیم، ولی لازم است قدردان زحمات و خدمات داروسازان کشور عزیزمان ایران در روز داروساز باشیم.

از زمان شیوع بیماری کرونا بر آن شدیم تا از هم وطنان خود بخواهیم جهت قطع همه گیری این بیماری در خانه‌های خود بمانند، در صورتی که همکاران داروساز جهت ارایه ی خدمت در صحنه فراخوانده شدند؛ حتی در ایام نوروز قدم به قدم با کادر درمان کشور همراه بودند، که متاسفانه در این راه تعدادی از همکاران داروساز را در جبهه سلامت از دست دادیم و برخی هم به این بیماری مبتلا شدند و بعد از بهبودی خود جهت انجام رسالت حرفه‌ای  که همان ارایه‌ي خدمات است دوباره وارد میدان شده و بیش از پیش در راستای مبارزه با بیماری کرونا قدم برداشتند.

در روزهاي آغازين همه گيري كرونا کشور ما به دلیل کمبود ارز و مشکلات تحریم جهت تامین دارو در جهت درمان بیماری کرونا با مشکل مواجه بود، که خوشبختانه داروسازان توانسته‌اند با تکیه بر خداوند متعال و با دانش و تجربه‌ی خود بسیاری از داروهای درمان بیماری کرونا مانند “رمدسیویر” را در داخل کشور تولید نمایند که این امر نشانگر توان و تجربه ی کافی داروسازان زحمتکش این مرز و بوم  است.

 

دغدغه‌های شغل داروسازی را چه چیزهایی می‌دانید؟

امروز مبارزه با بیماری کرونا را در حالی سپری می‌کنیم که دیوان عدالت اداری ضمن نادیده گرفتن خدمات بی شائبه داروسازان در جبهه‌ی سلامت، متاسفانه آرای مایوس کننده‌ای مانند حذف تعرفه حق فنی را صادر کرده است که انتظار می‌رود دیوان عدالت اداری جهت ایجاد انگیزه در داروسازان جوان و جلوگیری از خروج آنها از کشور آرای منصفانه تری را صادر نماید.

هیچ نظری وجود ندارد


Parse error: syntax error, unexpected 'if' (T_IF) in /home/iphatehran/public_html/wp-content/themes/Wooclass/sidebar.php on line 31
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.