1

امتیاز ارزشیابی داروخانه ها با توجه به مشارکت در طرح متفاوت است/ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ثبت نام داروخانه ها

دکتر نوشین محمدحسینی، رئیس گروه تعرفه و استاندارد خدمت فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرگزاری ” آیفا ” در خصوص طرح ” بسیج ملی کنترل فشار خون ” توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت : طرح مذکور از 27 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی فشار خون شروع شده است که در دو مرحله انجام خواهد شد.

دکتر محمدحسینی افزود: مرحله اول از 27 اردیبهشت تا 17 خرداد ماه سالجاری خواهد بود که در این مرحله شناسایی همکاران برای ثبت نام از افراد می باشد و مرحله دوم نیز که از 17 خرداد ماه تا 15 تیرماه می باشد مرحله غربالگری و اندازه گیری فشار خون می باشد.

وی اظهار داشت: پیامکی از طرف سازمان غذا و دارو با شماره ( 9810009008) از طرف سازمان غذا و دارو به تمامی موسسین و مسئولین فنی داروخانه ها ارسال شده است که گیرنده پیام در صورت اعلام آمادگی و مشارکت در طرح فوق عدد 1 را به شماره پیامک ذکر شده ارسال می نمایند  و در صورت عدم همکاری عدد 2 را به همان شماره ارسال می کنند.

وی همچنین ادامه داد: موسسین و مسئولین فنی داروخانه هایی هم که پیامکی از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده اند در صورت مشارکت در طرح فوق می توانند با معاونت غذا و دارو منطقه خود تماس بگیرند.

رئیس گروه تعرفه و استاندارد خدمت فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو در ادامه در پاسخ به این سوال که وظیفه داروخانه ها در این طرح چیست، اظهار داشت: داروخانه ها بعد از اعلام آمادگی و مشارکت در طرح فوق به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول داروخانه هایی هستند امکانات لازم را جهت راه اندازی ایستگاه غربالگری و اندازه گیری فشار خون دارند که این داروخانه ها در پایان طرح 100 امتیاز ارزشیابی دریافت می کنند و داروخانه هایی که فقط در زمینه اطلاع رسانی مشارکت کنند فقط 30 امتیازارزشیابی برای آن ها محاسبه خواهد شد.

لازم به ذکر است سامانه خوداظهاری بسیج ملی کنترل فشار خون به  آدرسsalamat.gov.ir   جهت ثبت نام هموطنان راه اندازی شده که افراد می توانند وارد سامانه مذکور شده و اطلاعات خود را جهت غربالگری ثبت نمایند.

انتهای پیام/