Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
با حضور نمایندگان انجمن داروسازان تهران و مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان مالیات مطرح شد

جزئیات بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی

تاریخ ارسال نوشته: 30 دسامبر 2019

جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن داروسازان تهران و مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیات کشور پیرامون مسائل و مشکلات مالیاتی داروخانه ها برگزار شد.

image_pdfimage_print

به گزارش خبرنگار انجمن داروسازان تهران ( آیفا تهران ) ، در روز دوشنبه دوم دی ماه سال جاری جلسه ای با حضور دکتر رهبر مژدهی آذر، دکتر بهنام باقری و دکتر بهمن صبور نمایندگان انجمن داروسازان تهران با مهندس علی رستم پور،  مدیر کل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون مسائل و مشکلات مالیاتی داروخانه ها برگزار شد.

در این جلسه تقریبا دو ساعته مباحث متعددی از جمله نحوه تعیین مالیات داروخانه ها، تکالیف قانونی صاحبان داروخانه، نیازهای آموزشی مرتبط با قوانین و مقررات مالیاتی جامعه داروسازی، بخشودگی جرایم مالیاتی، تکالیف مرتبط با ارسال فهرست معاملات موضوع ماده۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و رعایت حقوق مودیان مالیاتی به صورت عام و جامعه داروساز کشور به طور خاص مورد بحث و بررسی و نهایتا نکات زیر مورد توافق قرار گرفت:

  • برگزاری دوره های آموزشی توسط کارشناس مجرب مالیاتی برای جامعه داروسازان حسب درخواست انجمن داروسازان به منظور آشنایی هر چه بیشترصاحبان مشاغل داروخانه با تکالیف مالیاتی و حقوق مالیاتی مودیان.
  • اعمال حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات های مستقیم (تعیین مالیات مقطوع) برای آن گروه از صاحبان مشاغل داروخانه که درآمدهای آن ها در محدوده نصاب های مقرر برای اجرای این حکم می باشد (فروش های کمتر از ده میلیارد ریال در سال۱۳۹۸).
  • تاکید برای نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه های کارتخوان متصل به شبکه پرداخت بانکی متصل به سامانه های نظام مالیاتی کشور در اجرای حکم بند(ی) تبصره(۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ با همکاری انجمن داروسازان، گردش مالی حساب های بانکی متصل به پایانه های فروشگاهی (دستگاه های کارتخوان بانکی) می بایستی صرفا در ارتباط با فعالیت شغلی بوده و از ایجاد تراکنش های متفرقه از طریق این حساب یا حساب ها اجتناب گردد زیرا این تراکنش های قرینه ای برای راستی آزمایی درآمدهای منعکس در اظهار نامه مالیاتی صاحبان مشاغل خواهد بود.
  • ملاک تعیین مالیات از سال ۱۳۹۸ برای مودیانی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشند با استناد به اظهارنامه مالیاتی مودی که با رعایت مقررات مربوط تنظیم و ارائه شده و مورد پذیرش قرار می گیرد، خواهد بود. از آنجا که شرط پذیرش اظهارنامه مالیاتی ارائه شده ، درج اطلاعات صحیح و کامل در آن و انطباق این اطلاعات با اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات مالیاتی مودیان می باشد. لذا توصیه می شود که کلیه همکاران محترم چنانچه ملزم به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شدند(عدم اعمال مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم)، فیلدهای اطلاعاتی اظهارنامه را بصورت دقیق و کامل تکمیل و ارائه نمایند و در صورت انتخاب اظهارنامه برای حسابرسی، مطابق مقررات نسبت به ارائه اسناد و مدارک مورد درخواست اداره امور مالیاتی اقدام نمایند تا چالش های مالیاتی آنها به حداقل ممکن کاهش یابد. توجه داشته باشید که از عملکرد سال ۱۳۹۸ روش تشخیص مالیات از طریق علی الراس اعمال نخواهد شد.
  • حسب حکم ماده(۹) آیین نامه اجرایی موضوع تبصره(۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم از عملکرد سال ۱۳۹۵ به بعد، الزام ارائه فهرست معاملات فصلی صرفا شامل اشخاص حقوقی(شرکت ها و موسسات) و صاحبان مشاغل گروه اول آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم می باشد. لذا تمامی داروخانه هایی که به شکل شخص حقیقی اداره می شوند در صورتی مشمول ارسال فهرست معاملات فصلی خواهند بود که کل فروش و سایر درامدهای آنها و یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده سنوات ۱۳۹۱ به بعد آنها از ۳۰ میلیارد ریال (۳میلیارد تومان) تجاوز نماید.

بر اساس این گزارش، کلیه مودیانی که اصل بدهی مالیاتی قطعی شده سنوات قبلی خود را تا ۴ آبان ماه ۹۸ پرداخت نموده باشند مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی قابل بخشش خواهند شد. تاخیر در پرداخت اصل بدهی بعد از این تاریخ و حداکثر تا پایان سال جاری، برای واحد های تولیدی ۲ درصد و برای سایر مودیان ۴ درصد به ازاء هر ماه تاخیر از میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ن

هیچ نظری وجود ندارد


Parse error: syntax error, unexpected 'if' (T_IF) in /home/iphatehran/public_html/wp-content/themes/Wooclass/sidebar.php on line 31
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.